Regulamin Sklepu www.glowicecezar.pl
obowiązuje od dnia 9.01.2023 Serwis www.glowicecezar.pl, dalej jako Sklep, prowadzony jest przez Firmę Cezar S.C. Mirosław Pawlikowski ,Arkadiusz Sycenko z siedzibą we Wrocławiu na ul. Olsztyńskiej 47/49 ,51-423., nr tel. 71 3260564 , e-mail biuro@glowice.pl, wpisanym/ną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8951962398 , dalej jako „Sprzedawca”. Słowniczek biuro obsługi Klienta – biuro obsługi Klienta dostępne pod numerem telefonu zamieszczonym na stronie internetowej Sklepu oraz przez formularz kontaktowy za pośrednictwem sieci Internet pod adresem www.glowicecezar.pl Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wyposażona w zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu, w szczególności dokonująca zakupów; Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający za Sklepu, w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 kodeksu cywilnego); koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta produktów obejmowanych zamówieniem, przeznaczonych do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych zamówienia: liczby produktów, sposobu i adresu dostawy, danych do faktury, faktury elektronicznej, formy płatności; podmiot realizujący płatność – podmiot pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego lub płatności kartą płatniczą; produkt – przedmiot znajdujący się w asortymencie Sklepu, który może być objęty zamówieniem Klienta.§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na produkty, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, dostarczania Klientowi produktów, uprawnień Konsumenta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także sposób dokonywania zwrotów produktów.
- Do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na produkty wymagany jest komputer albo inne urządzenie (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Złożenie zamówienia na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu wymaga zarejestrowania się zgodnie z postanowieniami regulaminu.
§ 2
Rejestracja, logowanie i świadczenie usług drogą elektroniczną
- W celu prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz realizacji zamówień Klient powinien dokonać rejestracji w Sklepie. W tym celu Klient wypełnia on-line formularz rejestracji, podając swój adres e-mail, wybrane przez siebie hasło składające się z ciągu znaków oraz numer telefonu (dobrowolnie), a także zobowiązany jest zaakceptować regulamin Sklepu. Po zarejestrowaniu się w Sklepie na podany w procesie rejestracji adres e-mail Klienta przesłane zostanie potwierdzenie rejestracji.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną polegają na umożliwieniu dokonywania zakupów w Sklepie.
- Rejestracja w Sklepie i korzystanie z funkcjonalności Sklepu są bezpłatne.
- W celu wyrejestrowania ze Sklepu należy po zalogowaniu się na konto Klienta postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się w zakładce „Moje konto”, „Wyrejestrowanie” albo wysłać wiadomość e-mail na adres biuro@glowicecezar.pl z adresu podanego przez Klienta w zakładce „Moje konto” z prośbą o wyrejestrowanie za pośrednictwem biura obsługi Klienta.
- Rejestracja w Sklepie wymaga zapoznania się z regulaminem, co w procesie rejestracji Klient potwierdza, zaznaczając okienko „Oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem i zgadzam się z jego postanowieniami”.
- Logowanie do Sklepu odbywa się przy użyciu adresu e-mail podanego podczas rejestracji do Sklepu oraz hasła, o którym mowa w pkt 1. Dane podane przy rejestracji oraz hasło mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na konto Klienta w zakładce „Twoje konto”, „Twoje dane”.
- Klient proszony jest o zachowanie w tajemnicy loginu (adresu e-mail) i hasła do swojego konta w Sklepie oraz podanych danych adresowych umożliwiających dostawę zamówienia do Klienta.
- Założenie Konta jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Klientem a Sprzedającym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
- Reklamacje w zakresie błędów, usterek, przerw i innych nieprawidłowości w działaniu i świadczeniu usług przez Sprzedawcę będą rozpatrywane w terminie 7 dni od dnia ich złożenia. Zgłoszenia reklamacji można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail: reklamacje@glowicecezar.pl). Powyższych postanowień nie stosuje się do reklamacji produktów w zakresie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, o których mowa w § 6.
- Klient nie może za pomocą świadczonej przez Sprzedawcę usługi dostarczać do sieci Internet treści o charakterze bezprawnym.
- Klient ma prawo do żądania usunięcia jego Konta i zakończenia korzystania z usług w każdej chwili. W tym wypadku zastosowanie znajduje ust. 4.
- Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie bez podania przyczyny, co jest równoznaczne z żądaniem usunięcia Konta.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, gdy:
- sposób, w jaki Klient korzysta z usług oferowanych przez Sprzedawcę nie daje się pogodzić z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu – po uprzednim wezwaniu Klienta do prawidłowego korzystania z tych usług,
- podane dane lub działalność Klienta mają charakter bezprawny, o czym Klient został urzędowo poinformowany,
- w posiadaniu Sprzedawcy znajdują się wiarygodne wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności Klienta i uprzednio zawiadomił niezwłocznie Klienta o zamiarze wypowiedzenia z tego powodu umowy o świadczenie usług,
- Klient w rażący sposób narusza postanowienia niniejszego regulaminu i nie zaprzestaje ich mimo wystosowania przez Sprzedawcę stosownego wezwania,
- jeżeli Klient nie wykazał aktywności w sklepie, w szczególności nie logował się na Konto w okresie 12 miesięcy od ostatniej aktywności,
- jeżeli Sprzedawca ma zamiar zlikwidować Sklep.
- Oświadczenie Sprzedawcy o wypowiedzeniu umowy wywołuje skutek na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym zostało doręczone Klientowi.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy może nastąpić w szczególności poprzez przesłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail drugiej Strony.
- W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Konto Klienta zostaje zablokowane, a następnie trwale zlikwidowane.
- Klient uprawniony jest do odstąpienia od Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia zawarcia Umowy. Dla realizacji powyższego uprawnienia, wystarczy wysłanie w powyższym terminie stosownego oświadczenia w formie pisemnej na adres Sprzedawcy bądź mailem na adres biuro@glowicecezar.pl lub w innej formie.
§ 3
Warunki realizacji zamówienia
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 543 kodeksu cywilnego.
- Przedmiotem sprzedaży są produkty wolne od wad, nowe oraz używane, prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia przez Klienta. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego produktu.
- Ceny produktów na stronie internetowej Sklepu wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy; koszty dostawy zależą od wybranego sposobu dostarczenia produktu do Klienta, a także od wartości oraz cech zamówionego produktu (m.in. jego wagi i rozmiaru) i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Klienta.
- Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę produktów wraz z kosztami dostawy wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
- Klient może składać zamówienia na produkty przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia na produkty Klient powinien:
- zalogować się na konto Klienta w Sklepie;
- wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- wybrać sposób dostawy i płatności przedmiotu zamówienia;
- wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa produktu, a także numer telefonu, pod którym Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w sprawach związanych z zamówieniem;
- wpisać dane do faktury, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT; Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Klienta;
- potwierdzić zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;
- opłacić zamówienie w jednym z dostępnych sposobów płatności.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży zamówionego produktu w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.
- Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wysłane zostanie w ciągu siedmiu dni potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w pkt 8.
- Umowa zawarta pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą dotycząca zakupu produktu ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia z umowy sprzedaży produktu przez Sprzedawcę jest miejsce dostawy pod adresem wskazanym przez Klienta.
- Realizacja zamówienia następuje po otrzymaniu przez Sprzedawcę pełnej płatności lub, w przypadku płatności realizowanej przez podmiot realizujący płatności, po potwierdzeniu przez ten podmiot poprawnego wykonania pełnej płatności.
- Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej umowy sprzedaży w ciągu siedmiu dni. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w tym terminie Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w asortymencie, wprowadzana nowych towarów do asortymentu Sklepu, usuwania produktów z asortymentu, przeprowadzania, zmieniania lub odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości lub zawierających niekompletne dane. Sprzedawca może zwrócić się do Klienta, kierując się dostępnymi danymi wskazanymi w formularzu rejestracji, celem uzupełnienia zamówienia.
§ 4
Sposoby płatności
- Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone z góry (przed wysłaniem zamówionego produktu) lub można je składać w formie „za pobraniem/zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Zapłaty można dokonać kartą płatniczą albo w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sprzedawcę, za pośrednictwem podmiotu realizującego płatności. Lista dostępnych form płatności jest dostępna na stronie www.glowicecezar.pl, www.glowice.pl
- Niektóre z form płatności mogą być obciążone dodatkową prowizją np. kary płatnicze, pobrania kurierskie. Informacja o wysokości ewentualnej prowizji lub opłaty będą widoczne na stronie internetowej Sklepu lub na stronie internetowej podmiotu realizującego płatność.
§ 5
Dostawa zamówień
- Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony Klientowi na terenie Polski oraz za granicą na terenie krajów Unii Europejskiej, na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu, w zależności od wyboru Klienta, kurierem lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia.
- Na stronie internetowej Sklepu przedstawiającej dany produkt zamieszczana jest informacja o liczbie dni roboczych (dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki zawierającej dany produkt.
- Jeżeli przedmiotem zamówienia jest kilka produktów o różnych terminach dostawy, nadanie przesyłki nastąpi w czasie określonym dla produktu z najdłuższym terminem dostawy. Czas dostawy zamówienia wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
- Informacja, o której mowa w pkt 3 i 4, określa maksymalny czas dostarczenia zamówienia liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili przesłania przedmiotu zamówienia do Klienta, wedle Jego wyboru, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. W przypadku braku informacji o terminie nadania przesyłki z przedmiotem zamówienia, zamówienie realizowane jest w terminie 14 dni roboczych.
- Odbierając towar prosimy o sprawdzenie, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu. W przypadku powzięcia wątpliwości przez Klienta co do możliwości uszkodzenia produktu należy badać przesyłkę i jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie rzeczy zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika (np. sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności przewoźnika) oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę. Prosimy również, w miarę możliwości, o zachowanie oryginalnego opakowania, w którym została dostarczona uszkodzona przesyłka.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowościami (w tym pomyłkami) popełnionymi przez Klienta podczas składania zamówienia, w wyniku których przesyłka nie dotarła do adresata, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru przesyłki.
§ 6
Zasady reklamacji
-
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom produktu bez wad fizycznych i prawnych.
-
Sprzedawca odpowiada za zgodność produktu z umową na zasadach opisanych w ustawie o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumentów za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumentów za brak zgodności produktu z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
-
Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
-
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenie produktu do zgodności z umową.
-
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
-
Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy wtedy gdy:
– Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową
– Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową
– brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową
– brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony tj. żądania wymiany lub naprawy
– z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
-
-
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową.
-
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
-
Konsument nie może odstąpić od umowy jeżeli brak zgodności z umową jest nieistotny.
-
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych produktów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów, a także w odniesieniu do innych produktów nabytych przez Konsumenta wraz z produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie produkty zgodne z umową.
-
W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków w zakresie doprowadzenia produktu do zgodności z umową lub spełnienia obowiązków w zakresie odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny.
-
W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Konsument powinien dostarczyć Sprzedawcy reklamowany produkt wraz z opisem reklamacji.
-
Opis reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową powinien zawierać dane Konsumenta składającego reklamację (imię i nazwisko, dane kontaktowe) oraz wskazanie przyczyny reklamacji i treść żądania.
-
Reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (tj. reklamowany produkt i opis reklamacji na formularzu albo w innej formie pisemnej) Konsument powinien odesłać na adres reklamacje@glowicecezar.pl
-
Konsument może także przesłać opis reklamacji e-mailem na adres reklamacje@glowicecezar.pl , a reklamowany produkt przesłać do Sprzedawcy na adres Cezar S.C. Mirosław Pawlikowski ,Arkadiusz Sycenko ul.Olsztyńska 47/49 ,51-423 Wrocław .
-
Sprzedawca w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta, wysyłając e-mail na podany w Sklepie adres Konsumenta.
-
Produkty powinny być zwrócone przez Konsumenta w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowy montaż głowicy na silnik oraz za niezachowanie odpowiednich reżimów technologicznych i zastosowanie nieodpowiednich narzędzi.
-
W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną, Sprzedawca poniesie koszty naprawy głowicy, uszczelki pod głowicę oraz montażu i demontażu głowicy według średnich cen rynkowych.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające z braku możliwości eksploatacji pojazdu przez Konsumenta w okresie naprawy.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia przedmiotu naprawy na skutek niewłaściwej eksploatacji przez Konsumenta.
-
W obrocie między przedsiębiorcami, to znaczy w przypadku sprzedaży produktu Klientowi niebędącemu Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 k.c. wyłączona jest odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.
-
Postanowienia § 6 regulaminu, odnoszące się do Konsumentów, stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
§ 7
Zasady gwarancji
- Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją.
- Warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
- Konsument może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u gwaranta zgodnie z warunkami zawartymi w karcie gwarancyjnej lub z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi, zgodnie z § 6 regulaminu.
§ 8
Odstąpienie od umowy
- Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (Konsument), może odstąpić od umowy sprzedaży produktu zakupionego w Sklepie w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia, to znaczy od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę inną niż przewoźnik.
- Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. wysłać pismo e-mailem, faksem, pocztą) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy określonego w pkt 1.
- Konsument może wypełnić wzór odstąpienia od umowy dostępny on-line w zakładce „Odstąpienie od umowy” albo pobrać go i wydrukować oraz przesłać pocztą albo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Bezpośrednio po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy biuro obsługi Klienta prześle Konsumentowi na podany w zakładce „Twoje konto” adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Koszty zwrotu produktu w wyniku odstąpienia od umowy ponosi Konsument.
- Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niej przesyłek odesłanych za pobraniem.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy produktu niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, a także jej cechy i funkcjonowanie.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy lub funkcjonowanie.
- Sprzedawca zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność zgodnie z postanowieniami 9 regulaminu.
- Koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta:
- Postanowienia 8 regulaminu, odnoszące się do Konsumentów, stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 9
Zwrot należności Klientom
- Sprzedawca dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
- zwrotu produktu z zamówienia na skutek wykonania przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy – Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu lub usunięcia wady produktu;
- odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę w sytuacjach określonych w regulaminie i z mocy prawa.
- Sprzedawca dokona zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy Konsumenta (w tym powiązany z kartą płatniczą Konsumenta), przy użyciu którego nastąpiła płatność na rzecz Sprzedawcy, albo inny, podany przez Konsumenta, wedle Jego wyboru.
§ 10
Dane osobowe i prywatność
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca Cezar S.C. Mirosław Pawlikowski, Arkadiusz Sycenko z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Olsztyńskiej, nr. 47/49,51-423 tel.71 326 05 64 , e-mail biuro@glowicecezar.pl
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe podane przez Klienta między innymi w celu rejestracji konta w Sklepie oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów, wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, prowadzenia marketingu bezpośredniego, prowadzenia korespondencji z Klientem w celu na przykład udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.
- Klient ma prawo do uzyskania informacji na temat przetwarzania jego danych osobowych, uzyskania dostępu oraz sprostowania nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych; żądania ograniczenia przetwarzania danych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w ramach prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy; żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem; cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W celu realizacji swoich praw Klient może zgłosić się do biura obsługi Klienta lub dokonać zmiany po zalogowaniu się na konto Klienta (zakładka „Twoje konto”).
- W celach statystycznych i poprawy jakości funkcjonowania strony internetowej Sklepu Sprzedawca korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookie).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, ochrony danych osobowych Klienta oraz plików cookie znajdują się na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 11
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.) i ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- Ewentualne spory pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaną poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego zgodnie z ustawą z 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1575 ze zm.).
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
- zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (wnioskodawca może wnosić o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu) do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, na mocy art. 36 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706);
- zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłego z umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Informacje na temat zasad i procedur tych postępowań są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsument może zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu konsumenckiego drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (online dispute resolution, platforma ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Zmiana regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, do których należą:
- konieczność dostosowania postanowień regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na świadczenie usług i prowadzenie sprzedaży przez Sklep;
- zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sklep;
- wprowadzenie nowych usług, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu;
- zmiana warunków lub procesu zawierania umowy sprzedaży przez Sklep;
- poprawa obsługi Klientów oraz przeciwdziałanie nadużyciom;
- zmiana danych Sklepu, w szczególności nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków i danych zamieszczonych w regulaminie;
- potrzeba usunięcia z treści regulaminu błędów, omyłek pisarskich lub niejasności.
- Zmieniony regulamin zostaje udostępniony na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin” i jest dostępny w wersji elektronicznej i do nieodpłatnego pobrania w formacie PDF.
- O zmianie regulaminu Sprzedawca poinformuje poprzez komunikat na stronie Sklepu oraz przesyłając powiadomienia Klientom na adres e-mail podany w ich kontach (wraz z załączonym regulaminem w formacie PDF).
- Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu wynosi co najmniej siedem dni od daty przesłania Klientowi powiadomienia o zmianie regulaminu.
- Zmiana regulaminu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą regulaminu.